Френската компания Hermes отчете силна инерция в продажбите през третото тримесечие на годината, като на добро представяне се радва звеното ѝ за производство на кожени изделия.
Отчетът на производителя до известна степен успокоява страховете за забавяне на пазара на луксозни стоки в Китай, съобщава Ройтерс. Компаниите в сектора станаха повод за тревоги от страна на инвеститорите заради потенциалното забавяне на разходите сред китайските потребители – които отговарят за една трета от продажбите, заради търговското напрежение със САЩ.
Hermes се присъедини към конкурентите си, сред които и собственика на Gucci Kering, изразявайки положителни очаквания спрямо Китай и посочвайки, че засега подобни притеснения са неоснователни.
„Не виждаме каквато и да е било промяна на темпа на този етап“, заяви главният изпълнителен директор на компанията Аксел Дюма.
Търсенето на луксозни стоки от китайски туристи в чужбина също остава стабилно, въпреки че този сегмент остава по-чувствителен на колебанията във валутата, посочва още Дюма.
Приходите на Hermes са в размер на 1,46 млрд. евро в периода от юли до септември, което представлява ръст на годишна база от 9,7%, без да се отчитат ефектите от валутните колебания.
Това обаче е забавяне от растежа от 11,6% от предходното тримесечие. Това отчасти се дължи на по-слабото представяне на звеното на компанията за производство на копринени шалове.
Въпреки това приходите успяват да отговорят на очакванията на анализаторите, като продажбите се ускоряват в сегмента, който включва и производството на чанти, сред които и популярните модели Birkin и Kelly.
Акциите на производителя загубиха над 17% от стойността си, откакто достигнаха своя пик през юни, въпреки че продължават да отчитат ръст от почти 15% от началото на годината.