Производителят на бижута Pandora сви прогнозата си за продажби през 2018 г. за второ поредно тримесечие, след като отчете разочароваща печалба за трите месеца до края на септември. От компанията също така съобщиха, че имат намерение да преразгледат стратегията си, тъй като продължават да изпитват затруднения за връщането на инвеститорското доверие.
Акциите на най-голямата по производствен капацитет компания за бижута в света са поевтинели с над 40% от началото на годината, тъй като новите им линии бижута не могат да привлекат търсената клиентела. В същото време по-малко купувачи посещават търговските центрове на ключовите пазари, което се отразява и на продажбите, съобщава Ройтерс.
От Pandora обявиха, че започват програма за свиване на разходите и отменят своята дългосрочна цел за ръст на приходите от 7 до 10 процента. Компанията също така ще преразгледа и дългосрочната си цел за марж на EBITDA (печалба преди данъците, лихвите, обезценяването и амортизацията) от около 35%.
Според финансовия директор на компанията Андреас Боуйер ще бъде започната програма, чиято цел е да бъдат намалени разходите, за да бъдат освободени средства за инвестиции.
От данните става ясно, че маржът на EBITDA за тримесечието е в размер на 29% - значително по-малко от резултата за същия период на миналата година, когато той бе 37,8%.
През август компанията отстрани от поста своя главен изпълнителен директор, след като отправи предупреждение за резултатите за печалбата си. В момента бизнесът на фирмата се ръководи съвместно от бившия главен изпълнителен директор на Body Shop Джеръми Шварц и главният финансов директор Андерс Боуйер.
Проверката на състоянието на бизнеса на Pandora от новото ръководство показа необходимост от промяна в начина й на работа. Първа стъпка ще е значителното намаляване на придобиванията на нови франчайз магазини, както и като цяло намаляването на броя търговски обекти на компанията.
Очакванията на производителя за 2018 г. са продажбите в местна валута да нараснат с между 2% и 4% при предишни прогнози за диапазон на увеличението от между 4% и 7%. В същото време маржът на EBITDA за годината остава около 32%.