Компанията за хранителните продукти и напитки Kraft Heinz трябваше да се задоволи със сериозен спад на печалбата си за третото тримесечие. За трите месеца нетната печалба се срива до 630 млн. долара, или 0,51 долара за акция.
Преди година Kraft Heinz отчете печалба в размер на 944 млн. долара, или 0,77 долара за акция. Чистата печалба възлиза на 0,78 долара на акция – под очакванията на анализаторите за 0,81 долара, предава Bloomberg.
Акциите на третата по големина американска компания за хранителни продукти и напитки поевтиняха с 9,2 на сто в следборсовата сесия до 51,03 долара за акция. От началото на годината спадът е от 28 на сто.
Kraft Heinz обоснова слабите резултати преди всичко с понижения на цените и по-високи маркетингови разходи и пускането на нови продукти. Рекламните кампании обаче са се отразили позитивно на продажбите, които са се повишили през трите месеца с 2,6 на сто.
Това е едва второто тримесечие с ръст на продажбите от осъщественото за 49 млрд. долара сливане преди три години. Американската група бе създадена през 2015 г. със сливането на хранителните гиганти Kraft и H.J. Heinz. Един от основните му инвеститори е милиардерът Уорън Бъфет и инвестиционната му компания Berkshire Hathaway.
Но ръстът се оказва скъп. Докато други компании от конкуренцията увеличават цените си, в частност и заради по-високите цени на транспорта, то Kraft Heinz трябваше да намали цените си в САЩ със средно 2 на сто.