Производителят на играчки Hasbro не успя да отговори на оценките на анализаторите за тримесечието, след като фалитът на големия му партньор в търговията на дребно – Toys ‘R’ Us – е ударил продажбите му в САЩ и Европа. В резултат на новината акциите на компанията поевтиняха с 9% в предпазарната търговия, съобщава Ройтерс.
Очакванията на инвеститорите бяха високи преди началото на тримесечието, след като главният изпълнителен директор Браян Голднър и анализатори на Wall Street сигнализираха, че Hasbro може да намали част от загубите в резултат на банкрута на Toys ‘R’ Us през втората половина на годината.
Hasbro обаче отчете 7-процентен спад на продажбите в САЩ и Канада до 924,2 млн. долара заради загуби от продажбите от Toys ‘R’ Us и неспособност да отговори на исканията за доставки на други търговци.
Hasbro и конкурентът му Mattel се опитват да намерят други начини за продажба на продуктите си.
Спадът в международните продажби на Hasbro обаче е още по-стръмен – 24%, който се дължи основно на променящите се тенденции сред потребителите.
Традиционните играчи в индустрията са разтърсени през последните години от хилядите производители, продаващи в Amazon.com и други сайтове, както и заради децата, които все повече предпочитат електронни игри пред физически играчки.
Hasbro се опитва да смекчи удара от тези насрещни ветрове, партнирайки си с филмови студиа като Marvel и Disney, както и избирайки част от продуктите си и превръщайки ги в успешни телевизионни програми, филми и онлайн видеа. Най-добрият пример за това е франчайзът „Трансформърс“.
Продажбите на франчайз брандовете на Hasbro, които включват игрите Monopoly и Nerf, са се свили с 5% отчасти заради липсата на нов филм от поредицата „Трансформърс“ през тримесечието.
Компанията каза още в понеделник, че преструктурира бизнеса си, което включва съкращения на работните места и което ще доведе до такси за 50-60 млн. долара през текущото тримесечие.
Нетната печалба е спаднала до 263,9 млн. долара, или 2,06 долара на акция, през третото тримесечие до края на септември спрямо 265,6 млн. долара, или 2,09 долара на акция, година по-рано.
Без еднократните ефекти печалбата възлиза на 1,93 долара на акция, което е доста под очакванията на анализаторите за 2,23 долара, сочат оценки на Refinitiv.
Приходите на компанията са се свили с 12% до 1,57 млрд. долара, което също е под прогнозираните 1,71 млрд. долара.