Procter & Gamble Со. отчете изненадващ скок на продажбите си през първото тримесечие, завършило на 30 септември. Това става на фона на силно търсене на козметичните и почистващи продукти на компанията, помагайки ѝ да отговори на предизвикателството от по-евтините конкуренти, съобщава Ройтерс.
Акциите на производителя отчитат ръст в цената си от над 5,5% преди началото на борсовата търговия на Wall Street минути след 16 ч. българско време. Въпреки това досега годината не бе особено добра за книжата, които от януари насам са поевтинели с 13%.
Козметичният бизнес на компанията отчита ръст на продажбите от 5%, което до голяма степен се дължи на двуцифрения скок при премиум марките за грижа за кожата SK-II и Olay.
В същото време продажбите на подразделението за текстил и грижа за дома – най-голямото по този показател, нарастват с 2%. Сред продуктите, които влизат в него, са прахът за пране Tide и освежителите за въздух Febreze.
Светъл лъч е и бизнесът на компанията за продукти за бръснене, който отчита ръст от 5% на фона на увеличено търсене заради по-ниските цени.
Нетната печалба на компанията нараства до 3,20 млрд. долара, или 1,22 долара на акция, за първото тримесечие. За сравнение, година по-рано печалбата беше 2,85 млрд. долара, или 1,06 долара на акция.
Без еднократните ефекти Procter & Gamble Со. регистрира печалба от 1,12 долара за акция, с което подобрява очакванията на Wall Street за 1,09 долара.
Нетните продажби нарастват незначително до 16,69 млрд. долара от 16,65 млрд. долара. Анализаторите очакваха продажбите като цяло да спаднат до 16,46 млрд. долара.