Компанията за алкохолни напитки Remy Cointreau отбеляза по-добри от очакванията продажби за второто тримесечие, подкрепена от стабилното търсене на по-скъпия ѝ коняк в Китай, и запази прогнозата си за по-висок ръст на печалбата тази година, предава Ройтерс.
Групата, която произвежда коняка Remy Martin и рома Mount Gay, се фокусира върху продажбата на напитки на цена от поне 50 долара бутилката като част от стратегия, спечелила от възстановяването на търсенето в Китай, както и от стабилните продажби на най-големия ѝ пазар – САЩ.
Продажбите за трите месеца до 30 септември възлизат на 329,8 млн. евро, което представлява годишен ръст от 9,1%. Това е над прогнозите на анализаторите за растеж от 7,8% от анкета, изготвена от компанията.
За сравнение, годишният ръст на продажбите за първото тримесечие бе 5,9%.
Продажбите на коняка Remy Martin, който формира около 71% от общите продажби на групата, са се увеличили с 12,2% на годишна база спрямо 11,1% през първото тримесечие.
Компанията отдава по-силните продажби на коняк на „продължаващите отлични тенденции в Континентален Китай, както и на други пазари в Азиатско-тихоокеанския регион“.
Данните на Remy са подобни на публикуваните по-рано тази седмица резултати на конкурента Pernod Ricard, която също отчете по-силни продажби за тримесечието благодарение на силното търсене в Китай и Индия.
Миналия месец британският конкурент Diageo заяви, че очаква органичният ръст на нетните продажби през 2019 г. „до голяма степен“ да съответства на този от миналата фискална година – 5%, макар че компанията предупреди за удари от валутните влияния.
Remy Cointreau запази прогнозата си за растежа за текущата оперативна печалба за годината при постоянни валутни курсове и обхват за консолидация.
През юли финансовият директор Лука Марота заяви, че се чувства „добре“ с оценките на анализаторите за 13-процентов ръст на текущата оперативна печалба за финансовата година.