Групата за хранителни продукти Nestle потвърди, че цели ръст на продажбите от около 3% за тази година, след като в четвъртък отчете по-добра търговия в Северна Америка и по-добри продажби благодарение на бебешките храни през третото тримесечие, съобщава Ройтерс.
Компаниите за пакетирани храни изпитват трудности да се адаптират към нарастващия апетит на потребителите към свежи, местни храни. Nestle и конкурентите ѝ се опитват да подобрят представянето си, намалявайки разходите, продавайки по-слабо представящи се отдели и диверсифцирайки се към премиум и здравословни храни.
„Започваме да виждаме по-добра инерция в Северна Америка и в категорията ни с бебешки храни на глобално ниво. Бизнесът ни в Китай продължава да расте с темп между 4 и 6%“, каза главният изпълнителен директор Марк Шнайдер в изявление от четвъртък.
Органичните продажби на Nestle, които не включват валутните колебания и придобивания, са се увеличили с 2,9% през третото тримесечие в съответствие с прогнозите в анкета на Ройтерс. Ръстът им за деветте месеца е от 2,8%.
Продажбите като цяло за деветмесечието са се увеличили с 2,0% до 66,4 млрд. франка (66,7 млрд. долара).
Производителят на шоколадите KitKat и на кафето Nescafe обяви още, че Уан Лин Мартело – в момента ръководител на компанията за регионите Азия, Океания и Субсахарска Африка, напуска Nestle и ще бъде заменен от Крис Джонсън, който в момента ръководи човешките ресурси и бизнес услугите, от 1 януари.
Мартело, който бе главен финансов директор, преди да поеме регионите, бе сред потенциалните кандидати за ролята на главния изпълнителен директор в Nestle, преди компанията да реши да вземе външния кандидат Марк Шнайдер преди две години.