Търговската марка самобръсначки Gillette, притежавана от американската компания Procter & Gamble (P&G), бе освободена от 25-процентните мита, които администрацията на президента Доналд Тръмп наложи върху вноса на стомана по-рано през тази година, съобщава CNN.
Вече 20 години P&G внася суровината за създаването на своите самобръсначки от Швеция, където работи с местен доставчик. Заедно с него компанията е разработила „специализирана стомана“, която е „ключова за успеха на висококачествените ѝ продукти“.
P&G, която е един от най-големите производители на потребителски стоки в света, предупреди, че ако не се премахнат въпросните мита, това със сигурност би повлияло негативно върху цените и доходността на потребителите.
Съперникът на компанията Edgewell Personal Care (EPC), която притежава марката самобръсначки Wilkinson Sword and Schick, вече получи подобно „освобождаване“ през юни.
Лидерът при самобръсначките P&G се бори с променящите се потребителски навици (американските мъже се бръснат по-рядко) и конкуренцията на по-евтините брандове.
Този бизнес съставлява 10% от общите продажби на компанията, които възлизат на 66,8 млрд. долара за 2017 г. като пазарният дял на P&G в САЩ е спаднал с повече от 13% в периода между 2012 и 2017 г.
През март администрацията на Доналд Тръмп усложни ситуацията на компанията като наложи 25-процентни мита върху вноса на стоманата и алуминия.
От средата на септември досега Вашингтон са одобрили повече от 2 500 заявки от компании, които молят техните продукти да бъдат изключени от вече влезлите в сила мита.
Правителството промени отчасти решението си, за да търси компромисен вариант, който да удовлетвори местното производство.