IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Pandora се насочва към нови сегменти в търсене на растеж

Бижутерската компания планира разширяване към огърлици, обеци и пръстени

17:13 | 09.10.18 г.
<p>
	Снимка: Архив Ройтерс</p>

Снимка: Архив Ройтерс

Инвеститорите в най-големия производител на бижута в света Pandora трябва да бъдат търпеливи, докато кампанията адаптира отличителните си гривни с талисмани към днешните по-семпли вкусове и се разширява в области като огърлици и пръстени, заяви ръководителят на дизайна в компанията за Ройтерс.

Главният творчески директор Стивън Феърчайлд е натоварен с ускоряването на иновациите в датската компания, която отстрани главния си изпълнителен директор преди два месеца след предупреждение за печалбата, което изтри една четвърт от пазарната капитализация на компанията.

Дружеството неведнъж е признавало, че реагира твърде бавно на промените. Миналата година то продаваше по 200 хил. талисмани на ден, но продажбите миналото тримесечие спаднаха, тъй като потребителите са избирали по по-малко украси на гривна.

Сега компанията представя нова колекция - „Reflexions”, с взаимозаменяеми, плоски талисмани вместо отличителните ѝ висящи орнаменти, а цените варират от 30 до 200 долара.

Като публично търгувана компания винаги трябва да защитаваме печалбата, но в същото време трябва да имаме продукти, които подкрепят бранда, а не задължително обема. Трябва да предизвикваме желание“, казва Феърчайлд.

Мисля, че понякога очакванията на финансовия свят са нереалистични“, добавя дизайнерът, който преди е работил за марки като Armani, Ralph Lauren и Calvin Klein и на сегашната си позиция от седем години.

Феърчайлд казва, че проучва данните за потребителите, когато създава нови бижута, но се вдъхновява и от поп културата, например от сериалите на Netflix. “Това е много крехък баланс между логиката и магията“, казва той.

Pandora обеща да ускори броя на представянията на нови дизайни и да се разшири в категории като огърлици, пръстени и обеци, от които очаква да генерира 50% от продажбите си до 2022 г. от около 25% днес. По-рано тази година тя представи позлатена колекция – Shine.

Анализаторът на Northern Trust Оливър Шърман се тревожи, че Pandora може да рискува доказаната си продажба от сегашния си бизнес – компанията отчита марж на базисната печалба от 37% миналата година – в опит да открие нови области за растеж.

„Надявах се, че макар да се отдалечават от фокуса си върху талисмани, за да постигат растеж, те да останат високопечелиш компонент на бизнеса“, казва Шърман, който дава рейтинг „buy” на компанията. Той подчертава риска от по-малко отличителни бижута, което ще постави Pandora в пряка конкуренция със Swarovski например.

Pandora е основана през 1982 г. от златаря Пер Еневолдсен с един магазин в Копенхаген, а целта ѝ е била да отвори бижутерията за по-широкия пазар. В момента компанията притежава 10 хил. магазина в света, включително в България.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:25 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още