Китайската компания Anta Sports Products се готви за Зимните олимпийски игри в Пекин след четири години, отправяйки оферта за 4,7 млрд. евро за закупуването на един от най-големите производители на ски стоки в света, предава Bloomberg.
Финландската Amer Sports, която притежава марките Atomic и Salomon, потвърди информацията на Bloomberg News, че е получила оферта за придобиването си от инвеститорска група, подкрепена от китайската компания, която вече продава стоките за зимни спортове Descente в Китай.
Съгласно необвързващата оферта акционерите ще получат по 40 евро на акция, казва финландската компания в свое изявление. Книжата ѝ поскъпнаха с 14% в ранната търговия преди потвърждението.
Офертата е отправена на фона на стремежа на китайското правителство да разшири дейността си в спортните стоки от футбол до ски, както и на индустриите, които осигуряват оборудването за състезателите и спортните ентусиасти. Пекин ще бъде домакин на Зимната олимпиада през 2022 г., която често дава тласък на продажбите на ски и сноубордове. В същото време Летните олимпийски игри в Токио ще подкрепят други брандове на Amer като тенис ракетите Wilson.
Портфолиото на Amer от ски брандове „допълва идеално Descente”, пише анализаторът на UOB Kay Hian Робин Юен в свой коментар, добавяйки, че предложението се случва в „подходящ момент, за да се възползва от интереса към зимните спортове“ преди игрите в Пекин.
Водената от Anta инвеститорска група, която включва още китайската компания FountainVest Partners, обмисля предложение за закупуване на акции в брой, подлежащо на надлежна проверка и други условия, сочи изявление на базираната в Хелзинки Amer. Финландската компания заяви, че не води преговори с консорциума и не е взела решение във връзка с офертата.
Amer придоби Salomon и други брандове от известното като Adidas-Salomon дружество през 2005 г., добавяйки френската марка към австрийския бранд Atomic, който Amer купи около десетилетие по-рано. Германският гигант в спортните стоки се оттегли от зимните спортове заради мудния пазар на ски оборудване, макар че спортните обувки на Salomon са хит оттогава насам.
Китайската Anta, която има пазарна капитализация от 12,5 млрд. долара, се опитва да разшири бизнеса си в чужбина и предприема придобивания на добре познати глобални брандове.