Швейцарският производител на луксозни стоки Richemont избра новия си главен изпълнителен директор, след като постът беше вакантен близо две години. Всичко това се случва в момент, в който компанията отчита силен ръст на продажбите за първите пет месеца от фискалната година, пише Financial Times.
Джером Ламбърт, който в момента е главен оперативен директор, ще поеме ръководството на Richemont веднага, като ще има задачата да ръководи групата, сред чиито марки се нареждат Cartier и Montblanc.
Назначението бележи голяма промяна след Йохан Рупърт, председателят и контролиращ акционер на групата, който се отказа от лидерския пост през ноември 2016 г. - ход, който е смятан за начин за начин за затвърждаване на позицията му.
Ламбърт „ще води развитието на стратегически планове, отразяващи дългосрочните цели и приоритети, утвърдени от борда“, коментира Рупърт в изявление.
Швейцарските и другите европейски производители на часовници и луксозни стоки се възстановяват след тежките 2015 и 2016 г., когато продажбите бяха засегнати от слабия икономически растеж и от ефекта от терористичните атаки в Европа.
Но те се сблъскват с бързо променящото се потребителско поведение, което е все по-свързано с онлайн продажбите.
През тази година Richemont пое пълен контрол над онлайн търговецаYoox Net-a-Porter и придоби базираната в Ирландия Watchfinder - онлайн борса за употребявани часовници.
Приходите от продажби на Richemont за първите пет месеца от фискалната ѝ година, завършили на 31 август, са се увеличили с 25 на сто при постоянни валути, достигайки 5,7 млрд. евро, или с 22% при актуални валутни курсове.
Като се изключат приходите на Yoox и Watchfinder за периода, приходите са нараснали с 10% при постоянни валути и със 7 на сто при актуалните им курсове.