Carlsberg става първата пивоварна в света, която ще продава пробно бира в картонени бутилки от догодина. Целта на датската пивоварна е да намали количеството отпадъци, заяви говорител на компанията, цитиран от DPA.
Бутилката е така проектирана, че да може да изгние бързо, ако бъде изхвърлена извън определените за това места. Покритието вътре и капачката на бутилката са напълно биоразградими и следователно могат да се компостират. Въпреки това Carlsberg възнамерява да въведе система за обратно приемане на бутилките за еднократна употреба, каквато система вече съществува за алуминиеви кутии.
Самата бутилка е създадена в Дания. В кои държави ще бъде тествана все още не е ясно, пояснява говорителят. Обаче е сигурно, че пилотната фаза за т. нар. Green Fibre Bottle ще стартира през следващата година. Първоначално в рамките на тестовата фаза ще бъдат произведени между 10 000 и 20 000 бутилки. Ако опаковката се окаже успешна, тя може да се използва в дългосрочен план и при продажбата на вода, мляко и други течни храни.
Carlsberg работи в продължение на няколко години с датската опаковъчна компания Ecoxpac над новата бутилка. Датчаните хвалят нечупливата бутилка като „повратна точка в областта на устойчивостта". Опаковката следва да се разпадне на невредими компоненти в рамките на пет години, докато за кутиите и бутилките това време е около 500 години. carlsberg
Carlsberg обяви първия прототип на картонената бутилка още преди повече от три години в рамките на Световния икономически форум в Давос. От тогава се спекулира как точно ще изглежда новата бутилка на групата. Carlsberg е разработила дизайна на опаковките заедно с датското студио за промишлено дизайн Kilo. Проектът се подкрепя от Датския иновационен фонд и Техническия университет на страната.
След AB Inbev, Heineken и CR Snow Carlsberg е четвъртият по големина производител на бира в света. Към концерна принадлежат и познати марки като Tuborg, Kronenbourg, Astra, Lübzer, Duckstein и Elephant Beer. През изминалата година дъщерните компании на концерна са произвели заедно над 110 млн. хектолитра бира, което съответства на почти 6% от глобалното производство.