Призивите за бойкот на спортния гигант Nike, след като компанията привлече за свое рекламно лице състезателя по американски футбол Колин Каперник, е малко вероятно да засегнат нетната печалба на компанията, поне ако социалните мрежи могат да се възприемат като индикатор, съобщава Bloomberg.
Компанията за проучвания M Science проведе анализ за честотата на фразата „BoycottNike“ в Twitter, както и туитовете, съдържащи думите „boycott“ и „Nike“, през последните два дни. Спрямо това компанията нареди противоречивите реакции около рекламната кампания на едва шесто място за последните шест години.
Спрямо данните в социалната мрежа Nike е получила едва 41% от недоволството, предизвикано от решението на Starbucks Corp. от миналата година да наеме хиляди бежанци и имигранти на работа. То също така е и малко по-малко от това, предизвикано, след като двама афроамериканци бяха арестувани в кафене от веригата през април.
И от двата инцидента Starbucks не отчита никакъв негативен ефект за бизнеса си.
Бурята от негодувание от тази седмица дори не е най-големият призив за бойкот спрямо Каперник. След като от американската Национална футболна лига обявиха миналата година, че на играчите ще им бъде позволено да коленичат по време на националния химн, споменаването на бойкот скочи дори над нивата, отчетени при инцидента със Starbucks.
Призивите за обръщане на гръб на спортната марка бяха ограничени основно до Северна Америка, която представлява едва 41% от приходите на компанията за миналата година. M Science също така не е регистрирала значително увеличение на разговорите за бойкот на други марки на Nike, като Jordan, които съставляват 10% от световните приходи на компанията.