IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Хаштагът BoycottNike не се очаква да повлияе на нетната печалба на компанията

Недоволството от рекламното лице на спортния гигант Колин Каперник едва ли ще повлияе на представянето му

15:15 | 06.09.18 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Призивите за бойкот на спортния гигант Nike, след като компанията привлече за свое рекламно лице състезателя по американски футбол Колин Каперник, е малко вероятно да засегнат нетната печалба на компанията, поне ако социалните мрежи могат да се възприемат като индикатор, съобщава Bloomberg.

Компанията за проучвания M Science проведе анализ за честотата на фразата „BoycottNike“ в Twitter, както и туитовете, съдържащи думите „boycott“ и „Nike“, през последните два дни. Спрямо това компанията нареди противоречивите реакции около рекламната кампания на едва шесто място за последните шест години.

Спрямо данните в социалната мрежа Nike е получила едва 41% от недоволството, предизвикано от решението на Starbucks Corp. от миналата година да наеме хиляди бежанци и имигранти на работа. То също така е и малко по-малко от това, предизвикано, след като двама афроамериканци бяха арестувани в кафене от веригата през април.

И от двата инцидента Starbucks не отчита никакъв негативен ефект за бизнеса си.

Бурята от негодувание от тази седмица дори не е най-големият призив за бойкот спрямо Каперник. След като от американската Национална футболна лига обявиха миналата година, че на играчите ще им бъде позволено да коленичат по време на националния химн, споменаването на бойкот скочи дори над нивата, отчетени при инцидента със Starbucks.

Призивите за обръщане на гръб на спортната марка бяха ограничени основно до Северна Америка, която представлява едва 41% от приходите на компанията за миналата година. M Science също така не е регистрирала значително увеличение на разговорите за бойкот на други марки на Nike, като Jordan, които съставляват 10% от световните приходи на компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:24 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още