Холандската компания Carlsberg A/S увеличи прогнозата си за годишната си печалба на фона на все по-засилената консумация на Tuborg в Азия.
Продажбите на бирата – една от основните чуждестранни марки в Китай, нарастват с 8% през първата половина на тази година, съобщиха от Carlsberg. Това дава подкрепа на компанията на един от ключовите ѝ пазари, където конкурента Heineken NV също се бори за по-голямо присъствие с покупката на дял от основния китайски бирен производител China Resources Beer Holdings Co, съобщава Bloomberg.
Според данните нетните приходи на Carlsberg от китайския пазар са нараснали със 17% през първите шест месеца от годината, като основна причина за това е доброто представяне на марките Tuborg и 1664, както и от едноименната бира на производителя.
Компанията също така се опитва да извлече повече стойност от бизнеса си и в опит да компенсира забавянето в търсенето на бира на някои по-установени пазари.
В резултат печалбата ѝ преди лихвите, данъците и еднократните плащания се очаква да се увеличат с висок едноцифрен процент в рамките на годината, заявиха от базираната в Копенхаген компания. Това представлява ръст от предишната прогноза за нарастване със средновисок едноцифрен процент.
В същото време Carlsberg е напът да свие с над 2,3 млрд. крони (350 млн. долара) разходите си.
Що се отнася до цялостната печалба, тя е нараснала с 6% през първото полугодие до 4,37 млрд. крони – над очакванията на компанията за 4,15 млрд. крони.
Carlsberg гледа и към руския пазар. Миналата година компанията AB InBev сля своя руски и украински бизнес с този на турската Anadolu Efes, с което засили натиска върху операциите на Carlsberg в Русия, където производителят контролира над една трета от продажбите на бира.
И макар потребителското търсене да остава относително слабо, компанията очаква местният пазар да нарасне с между 1% и 2% в рамките на годината, с което ще преобърне тенденцията за спад от 5% миналата година, заяви главният изпълнителен директор на Carlsberg Кеест Харт, според когото компанията също така е успяла да възстанови загубите си на пазарен дял от 2017 г.