Бутилиращата компания Coca-Cola HBC отчете високи приходи за първото полугодие, тласкани нагоре от необичайно горещото време и Световното първенство по футбол.
Според компанията нетните приходи за периода от януари до юни са в размер на 3,23 млрд. евро. Това представлява увеличение от 6,4% на годишна база, без да се взимат предвид валутните ефекти.
При отчитане на валутните колебания обаче приходите нарастват само 0,5%, съобщава агенция Ройтерс.
Обемът на продажбите или количеството продадени бутилки дава тласък на продажбите с 4,6%, като останалите 1,8 процентни пункта от ръста се дължат на по-високите цени.
Основен двигател на растежа за компанията са възникващите и развиващите се пазари.
От компанията посочиха също, че продължава да се отчита „добър напредък“ по отношение на целите за 2020 г., като очакванията са да бъде отбелязана „още една година на растеж на приходите и подобрение на маржовете“.
Сравнимата печалба за акция нараства с 4,7% до 60 евро цента.
В края на юли компанията за безалкохолни напитки Coca-Cola публикува отчета си за второто тримесечие, от който стана ясно, че е надминала очакванията на Wall Street за продажби благодарение на успеха на нови версии на Diet Coke и търсенето на бранда Zero Sugar.
Приходите от продажби на основния бизнес с напитки са се повишили с 5% през второто тримесечие, като най-голям е приносът на Diet Coke, Coke Zero и газираната вода.
По-рано тази година компанията пусна напитки с нови вкусове от популярния си бранд Diet Coke в по-малки кенчета, отговаряйки по този начин на търсенето от потребителите на газирани напитки с ниско или нулево съдържание на захар.