Дългогодишният лидер на Pepsi Co Индра Нуйи ще подаде оставка като главен изпълнителен директор в момент, в който пазарите на безалкохолни напитки и снаксове са под влиянието на променящите се вкусове на потребителите, пише Wall Street Journal.
62-годишната Нуйи ще напусне поста си на главен изпълнителен директор на 3 октомври, а ролята на председател – в началото на 2019 г.
Рамон Лагуарта, който работи в PepsoCo от 22 години и беше определен за президент през миналата година, ще стане главен изпълнителен директор, съобщава още компанията.
Под ръководството на Нуйи приходите на PepsiCo нараснаха с 81% до 63,5 млрд. долара миналата година, но в последно време ръководството на компанията предприе мерки за засилване на рекламата, тъй като основните й марки за безалкохолни напитки загубиха пазарен дял.
Нуйи е поредният ръководител на компания от индустрията на храните и напитките, която напуска поста си в момент, когато големите брандове губят пазарен дял за сметка на по-малки, модерни играчи, а утвърдените компании трудно постигат растеж. Конкурентите Coca-Cola и производителят на Oreo Mondelez International смениха лидерите си миналата година, а по-рано през тази година Campbell Soup също промени главния си изпълнителен директор. Но мандатът на Нуйи е два пъти по-дълъг от средния мандат на ръководителите на компании от индекса S&P 500 към края на 2017 г., сочат данни на компанията Equilar.
Преди повече от една година Нуйи е поискала от Борда на директорите да планира оттеглянето ѝ, разкрива запознат източник. Тя е взела решението си за напускане, едва когато се уверила, че всичко е наред с плана за наследяването й, допълва източникът.
Нуйи смятала, че е постигнала всичко, което е трябвало да постигне, включително да диверсифицира портфолиото на компанията и искала да напусне, докато все още е достатъчно млада, за да се възползва от друга възможност, отбелязва друг запознат източник.
54-годишният Лагуарта е роден в Барселона, израства в йерархията и ръководи европейския бизнес на PepsiCo. “Ще продължим да бъдем компания, която реагира проактивно на всички тенденции – насочването на клиентите към по-здравословни храни и напитки или електронна търговия, нови начини за пазаруване и геополитически промени“, каза преди време Лагуарта в интервю.