Силните продажби на сегмента с разкрасителни продукти на Procter & Gamble през четвъртото тримесечие са помогнали на компанията да компенсира забавянето на продажбите на козметични продукти, пише Wall Street Journal.
P&G заяви, че органичните ѝ продажби са нараснали с 1%. Органичните продажби на сегмента за козметични продукти на компанията, в който влизат самобръсначките Gillette например, са спаднали с 3 на сто. Тези на подразделението за разкрасителни продукти, към което се причисляват продуктите за грижа за косата, са се увеличили със 7 на сто, а 2% е ръстът на продажбите при продуктите за дома. Органичните продажби не включва фактори като валутните колебания.
P&G заяви, че като цяло цените ѝ са намалели с 2% през тримесечието, завърши в края на юни. Тези на бизнеса ѝ с продукти за дома и на подразделението за козметика са спаднали с малко повече – с 3%.
В прогнозата си за фискалната 2019 г. компанията заяви, че ще увеличи цените на Pampers в Северна Америка с около 4%. Освен това фирмата заяви, че е започнала да уведомява търговците на дребно, че планира да вдигне цените на част от продуктите си с 5 на сто.
Компанията допълни, че очаква органичните ѝ продажби за фискалната 2019 г. да се увеличат с между 2 и 3%.
Прогнозите за печалбата ѝ на акция сочат увеличение до около 4,45 долара на акция.
Фирмата обмисля да направи обратно изкупуване на акции за 5 млрд. долара.
„Работим в една много динамична среда, която засяга разходите за дейността ни и потребителското търсене в нашите категории“, коментира главният изпълнителен директор Дейвид Тейлър. „Ще ускорим промените в организацията и културата, за да отговорим на тези предизвикателства“.
Същевременно P&G е под натиск от страна на инвеститорите. През март Нелсън Пелц, който критикува структурата на компанията, се присъедини към борда ѝ.
Нетната печалба на P&G за четвъртото тримесечие е спаднала с 15% до 1,89 млрд. долара, или 72 цента на акция.
От началото на годината книжата на компанията са понижили цената си с 13% на годишна база. Преди старта на търговията цената им спадна с 1,5 на сто.