Слабото представяне на марки на L’Oreal за масовия пазар e натежало върху ръста на продажбите на козметичния гигант през първото полугодие въпреки силното търсене в Китай на по-скъпите ѝ продукти, съобщава Bloomberg.
Френският козметичен конгломерат отчете приходи, които останаха малко под оценките на анализаторите, след затварянето на борсата в Париж. Макар че ръстът на подразделението ѝ за луксозни продукти е подкрепен от силните продажби на линиите Genifique на Lancome и Midnight на Kiehl, основните ѝ брандове като Maybelline не отговориха на очакванията.
Опитът да съживи подразделението си за потребителска козметика носи положителни резултати по-бавно от очакваното, като органичният растеж на продажбите е едва 2,3%. Бизнесът се бори със силен спад в търговията на дребно в САЩ, както и с по-силна конкуренция от нишови марки. Продажбите са слаби във Франция, Великобритания и Бразилия, каза още компанията.
Подразделението за луксозни продукти обаче се е справило по-добре, като продажбите са се увеличили с 13%. Китайските потребители запазват апетита си към луксозни марки на L’Oreal, като La Roche-Posay, дори на фона на опасенията, че разходите за луксозни стоки може да се забавят на пазара. LVMH, която продава козметичната марка Sephora, заяви по-рано тази седмица, че търсенето засега не е пострадало от тревогите около спадовете на фондовите пазари в Китай и търговската война със САЩ.
Продажбите за второто тримесечие на L’Oreal са се увеличили до 6,61 млрд. евро, без да се отчитат валутните влияния, което е малко под средната оценка на анализаторите за 6,62 млрд. евро. Оперативната печалба се е свила с 1,8% на годишна база до 2,58 млрд. евро.
Резултатите „засилват нашето доверие в способността ни да продължим да водим на козметичния пазар през 2018 г. и да постигнем значителен ръст на сравнимите продажби и увеличение на рентабилността ни“, заяви главният изпълнителен директор Жан-Пол Агон.
През първото тримесечие поскъпването на еврото спрямо долара изтри почти целия ръст на L’Oreal, макар че компанията отбеляза най-бързия си растеж от осем години. Еврото оттогава насам отслабна обаче, което подкрепи печалбата на компанията.