Подкрепена от стабилната икономика на САЩ и новобогаташите извън страната аукционната къща Christie’s International е продала предмети на изкуството за 4 млрд. долара през първото полугодие на 2018 г. Това е с 35% повече от същия период на миналата година и представлява нов връх за шестмесечни данни за базираната в Лондон компания, съобщава Wall Street Journal.
Christie’s заяви в понеделник, че е продала на търг предмети на изкуството за 3,6 млрд. долара, което е с 28% повече спрямо първата половина на миналата година. Компанията е продала произведения за още 390,3 млн. долара в частни брокерски сделки, което е над двойно повече в сравнение със същия период на 2017 г. Продажбите онлайн са нараснали с 50% до 37,7 млн. долара.
Конкурентът на къщата – Sotheby’s заяви, че е продала на търг предмети за 2,8 млн. долара през шестте месеца до 30 юни, което представлява ръст от 12% на годишна база.
Пазарът на изкуство в момента е силно разгорещен, а колекционерите подкрепят продажбите и на други места в индустрията. Бутиковата аукционна къща Philips съобщи, че продажбите ѝ възлизат на 517 млн. долара през първото полугодие, което е с 61% повече спрямо миналата година.
Според Christie’s една пета от продажбите ѝ са дошли от колекцията за 835 млн. долара на милиардера Дейвид Рокфелер и съпругата му Пеги. Над 85 хил. души са посетили туристически обиколки на колекцията в имението на магната, а освен това всеки един предмет от нея е бил продаден, което рядко се случва в индустрията.
В същото време обаче конкурентът Sotheby’s е продала най-скъпия предмет на изкуството през сезона – картина с голо женско тяло, нарисувана от Амедео Модиляни, чиято стойност достигна 157,2 млн. долара.
Американските колекционери отново са изпреварили конкурентите си тази пролет, като на тях се дължат 45% от продажбите на Christie’s. На азиатски купувачи се падат почти една четвърт, а на клиентите от Европа и други места – около 31% от продажбите.
Christie’s заяви, че 27% от купувачите ѝ са били нови за къщата, а повечето от тях са дошли от САЩ и Европа. Аукционната къща планира да развие по-силни връзки с нови колекционери, без значение къде се намират, макар че бъдещият растеж на пазара вероятно ще се фокусира върху Азия.