Швейцарският производител на шоколади Lindt & Spruengli заяви, че е напът да постигне целта си за растежа тази година, след като органичният ръст се е ускорил през първото полугодие, подкрепен от подобряване на трудния пазар в Северна Америка, предава Ройтерс.
Предизвикателствата за сектора остават, тъй като потреблението на шоколад е ударено от тенденцията за консумиране на по-здравословни продукти и промяната в навиците за пазаруване. Потребителите все повече купуват продукти онлайн, където са по-малко изкушени да пуснат в кошницата си някой шоколад.
Нетната печалба на производителя на шоколадовите бонбони Lindor е скочила с 13% до 86 млн. франка (86,5 млн. долара), което е малко над прогнозата за 84,3 млн. франка в проучване на Ройтерс.
Органичният ръст на продажбите се е ускорил до 5,1% през първото полугодие от 3,7% през 2017 г., подкрепен от по-добро представяне на важния американски пазар, където придобиването на Russell Stover е натежало върху растежа.
Органичният ръст в Северна Америка се е ускорил до 4,0% след негативни развития през 2017 г. Lindt заяви, че Russell Stover, придобит през 2014 г., е успял да стаблизира продажбите си само „със скромен спад през първото полугодие“.
Lindt потвърди, че иска органичният растеж да достигне около 5% тази година и потвърди целта си за ръст от 6-7% в средносрочен до дългосрочен план.