Модещата британска модна къща Burberry е изгорила миналата година своя продукция в размер на 28 милиона паунда /36,5 милиона долара/, за да не трябва да я продаде на прекалено ниски цени, съобщи в. "Таймс".
По данни на изданието за последните пет години компанията е унищожила непродадени колекции за 90 милиона британски лири /117,6 милиона долара/.
Дори като се отчитат високите цени на бранда, компанията е ликвидирала около 20 хиляди свои артикула.
Ситуацията се е влошила през последните две години - количеството непродадени стоки се е увеличило 1,5 пъти.
Акционерите на компанията са изразили недоволството си от създалата се ситуация, но управата на Burberry се оправдава, че по този начин е бил опазен имиджът на марката. Той щял да бъде силно накърнен, ако продукцията попаднела на сивия пазар на занижени цени.
Специалистите отдават загубите на Burberry на прекалено високите цени на бранда на азиатския пазар. Там една обикновена раница се предлага за продажба срещу 1200 долара.
/БТА/