Производителят на часовниците Omega и Tissot – Swatch Group, обяви най-високата си печалба за полугодието от три години насам, подкрепена от търсенето в Азия и разширяване на пазарните дялове на 18-е си бранда, съобщава Bloomberg.
Оперативната печалба е скочила със 70% до 629 млн. франка (628 млн. долара), заяви базираната в Бил, Швейцария, компания в сряда. Анализаторите очакваха 612 млн. франка.
Резултатите подчертават възстановяването на швейцарската часовникарска индустрия след няколкогодишен спад. Swatch се възползва от подновения интерес към луксозни часовници в Китай и Хонконг.
Напоследък, дори в по-ниския сегмент на пазара, който пострада от конкуренцията от Apple Watch, се виждат признаци на възстановяване. Swatch понижи цените на бранда си Tissot до 365 долара за производен в Швейцария автоматичен часовник.
„Забележително ускорение както в продажбите, така и в продаденото количество бе обявено сред всички брандове и във всички ценови сегменти, не само в престижния и луксозния сегмент, но и в средния и нисък ценови сегмент“, казва компанията в изявлението си. Положителната тенденция продължава и през юли, а Swatch добавя, че има възможности за продължителен силен растеж и бъдещо увеличение на пазарния дял през второто полугодие.
Коментарите за юли „могат да се разглеждат като положителни за целия сектор на луксозните стоки, макар че инвеститорите продължават да се опасяват за потенциално забавяне в Китай“, казва Зузана Пуц, анализатор в Berenberg, в свой коментар. „Увеличаването на пазарните дялове подсказва доста ограничено, ако не и негативно, представяне за Richemont”.
Продажбите са се увеличили с 13% при постоянни валутни курсове до рекордните 4,27 млрд. франка. През януари главният изпълнителен директор Ник Хайек заяви, че компанията цели ръст на продажбите между 6 и 9% при постоянни курсове тази година.