Музикалната индустрия се намира във възход, който увеличи приходите на големите лейбъли до 15-годишен връх и продължава да разбива нови рекорди откъм потребление и през първата половина на 2018 г.
Според доклада за полугодието на аналитичната компания Nielsen само за първите шест месеца на годината американците са стриймвали рекордните 403 млрд. песни – две трети от броя им за цялата минала година. В същото време техният брой е нараснал близо шест пъти в периода между 2013 и 2017 г., обобщава Statista.
Стриймването както безплатно с реклами, така и с абонамент, носи 65% от американските приходи от музика, измествайки отдавна от първото място покупката на дискове и свалянето на песни.
От Nielsen посочват, че общото потребление на албумни еквиваленти – термин, включващ продажбата на физически и дигитални албуми, на песни, както и музикалния стрийминг, е нараснало с 18%.
Самото стриймване на песни е достигнало нов рекорд, преминавайки бройката от 400 млрд. броя. От началото на годината стриймването на музикално аудиосъдържание нараства с 45% и вече надвишава бройката от 268 млрд. песни. В същото време търсенето на музикално видеосъдържание нараства с 35% на годишна база.
Дрейк и Пост Малоун са най-стриймваните изпълнители в САЩ със съответно 3,3 млрд. и 3,1 млрд. песни. На Дрейк е и най-търсената песен от началото на година - „God’s Plan“.
При поп изпълнителите първенството принадлежи на Ед Шийрън и неговия хит Perfect. В рок жанра първото място е за Imagine Dragons благодарение на три техни песни – Тhunder, Believer и Whatever it Takes.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.