Вече бившият изпълнителен председател на Starbucks Хауърд Шулц заяви в понеделник, че забавянето на бизнеса в Китай напоследък ще бъде краткотрайно, опитвайки се да успокои опасенията на инвеститорите, че американската верига кафенета е под натиск на бързо разрастващия се пазар, съобщава Ройтерс.
Шулц подсказа още за потенциално обвързване с милиардера и основател на гиганта в електронната търговия Alibaba Group Holding Джак Ма, което може да подкрепи онлайн продажбите на кафе за веригата в Китай.
Starbucks заяви миналия месец, че сравнимите продажби в Китай ще останат без промяна или ще отбележат лек спад за периода април-юни спрямо ръст от 7% година по-рано. Това предизвика остро поевтиняване на акциите на веригата.
Шулц, който е на прощална обиколка, след като в края на юни се оттегли, заяви, че опасенията за забавяне на пазара са „погрешни“ и че с времето внимателно следеният показател ще набере отново инерция.
„Това е много краткосрочна цифра, ползвана от Wall Street, не са данни, за които да се тревожим“, каза той на кръгла маса, организирана в кафенето от бранда Roastery в Шанхай.
„Недвусмислено мога да кажа, че всеки, който залага срещу Starbucks в Китай, крайно греши“.
В Китай Starbucks се представя страхотно през последните няколко години благодарение на процъфтяваща култура към кафето, което доведе до бърз ръст на фона на изпадащия в застой пазар у дома.
Шулц, който към 18 декември притежава около 3% от компанията, смята, че Китай ще задмине САЩ като топ пазарът за Starbucks. Веригата се стреми да удвои броя на кафенетата си до 6000 до 2022 г.
Starbucks няма официална онлайн доставка в Китай, където подкрепяната от Aliaba Ele.mer се конкурира с подкрепяната от Tencent Meituan-Dianping като двете най-големи платформи за доставка на храна.
Шулц обаче заяви, че е близък с Джак Ма и изказа предположение, че двамата могат да работят заедно, за да засилят онлайн доставките на Starbucks в Китай.
„Без съмнение няма нито един търговец на дребно с физически магазини по света, още по-малко в Китай, който да може да съществува като самостоятелен бизнес, без да има значимо, интегрирано мобилно приложение за електронна търговия“, каза той.
Сегашното търговско напрежение между САЩ и Китай създават отрицателна атмосфера между двете страни, добави той, макар че омаловажи влиянието върху веригата.
„Мисля, че ще успеем да преминем през това сравнително добре. Но казвайки това, не мисля, че има здравословна атмосфера между двете страни и се надявам това да се окаже за кратко“.