Производителите на алкохол се насочват към доста необичайна рецепта – коктейли с по-малко алкохол, пише Ройтерс.
В баровете от Лондон до Ню Йорк продажбите на "аперитиви", като Aperol, Lillet и Martini Rosso, растат бързо, тъй като по-младите потребители предпочитат по-ниско алкохолни напитки пред по-силните традиционни коктейлни със спиртни напитки като водка.
В резултат компаниите като Campari в Италия, британската Diageo и френската Pernod Ricard променят аперитивни марки или пускат нови маркетингови предложения за съществуващите.
Обемът на продажбите на аперитиви на базата на спиртни напитки, които са наполовина по-слаби от обикновените спиртни напитки, е нараснал със 7,4% през миналата година, докато интересът към водката е спаднал с 6%, при брендито спадът е с 1,3%, а продажбите на ром намаляха с 0,8%, показват данните на изследователската компания IWSR.
Директорите на Campari, Pernod Ricard и Diageo коментираха на Ройтерс, че те възприемат популярността на нискоалкохолните напитки, които имат своите корени в Италия и Франция, като дългосрочна тенденция и потенциално важен бъдещ двигател на растежа.
Нарастващата популярност се дължи отчасти на младите хора, които искат да останат по-адекватни и да запазят бистро съзнание, изграждайки своя социален имидж. И това се доказва от по-слабата употреба на алкохол в голяма част от развития свят.