Над две трети от хората в света работят извън офиса поне веднъж седмично, показва изследване на базираната в Люксембург компания за гъвкави офис решения IWG, цитирано от CNBC.
Изследването установило, че 70 на сто от служителите работят от разстояние поне един ден в седмицата, а 53% - поне половината от седмицата.
Възможността за работа от къщи и появата на услуги за наем на дигитален офис променят отношението към това къде трябва да работят хората и дали трябва да се придържат към традиционното работно време от 9 до 17 ч.
Например компанията WeWork, конкурент на IWG, която притежава Regus и Spaces, предоставя споделени работни пространства за компании и служители на свободна практика.
IWG съобщи, че в изследването са участвали служители на пълно работно време, а не самонаети лица. Главният изпълнителен директор на компанията Марк Диксън заяви, че технологиите са били основният двигател на променящите се представи за локацията и работното време.
„Най-големият двигател са технологиите, които променят всяка индустрия в света. От една страна, това променя предлагането на недвижими имоти, но също така променя и компаниите, които искат нещо различно в дигиталния свят“, казва Диксън в телефонно интервю пред CNBC.
Той допълва, че компаниите не са толкова склонни да инвестират в недвижими имоти и търсят дигитални услуги вместо да наемат офис пространства. Диксън допълва, че идеята за работа от разстояние позволявала на служителите да бъдат по-гъвкави.
„Ако предложите на служителите си възможността да работят от там, където трябва да бъдат, а не от там, където са им казали да отидат, това ще промени напълно възгледите им за компанията, те ще бъдат по-продуктивни“, смята Диксън.
В допитването на IWG участвали 18 хил. представители на бизнеса от 96 международни компании. Диксън казва, че установени корпорации са водещи в работата от разстояние, като целят да повишат продуктивността и задоволството от работата.
HSBC, например, нае миналата година над 300 „горещи бюра“ (система за офис организация, при която няколко служители използват едно физическо работно пространство в различни периоди – бел. ред.) в пространство, управлявано от WeWork в Хонконг. Сред корпоративните клиенти на WeWork, която е оценявана на 20 млрд. долара след инвестиция, ръководена от японската компания SoftBank, са Microsoft, Salesforce и Spotify.
Доклад на американската компания за пазарни проучвания Gallup установи, че американските служители, работещи от разстояние, са достигнали 43% през 2016 г. спрямо 39% през 2012 г.
Друго изследване на телекомуникационната компания Global Workplace Analytics и на компанията за подбор на служители FlexJobs установи, че 3,9 млн. американски служители са работили от разстояние поне през половината от времето през 2015 г., което е повишение със 115% спрямо 1,8 млн. американци през 2005 г.