17 бранда от сектора на бързооборотните потребителски стоки (FMCG) се избират над 1 млрд. пъти от потребителите в цял свят годишно. Това сочи тазгодишното издание на доклада Brand Footprint на консултантската компания Kantar WorldPanel.
Класацията измерва кои брандове са били купувани от най-много потребители и най-често.
Безапелационният лидер тази година е Coca-Cola, избирана от лавиците в магазина 5,8 млрд. пъти годишно.
Colgate и Maggi са съответно на второ и трето място и са най-избираните марки за лична грижа и за хранителни продукти.
Colgate е единственият бранд, избран от над половината от световното население – 62% от цялото население на света.
Maggi пък е най-бързо растящата марки в топ 50 с глобално присъствие – с ръст от 14% на показателя колко домакинства и колко често биват закупувани продуктите ѝ. Това е помогнало на бранда да мине с една позиция нагоре тази година.
Шест от 17-те марки, избирани над 1 млрд. пъти на година, са собственост на Unilever, която води класацията на производителите с 36 млрд. закупувания. Портфолиото на Unilever включва Lifebuoy на 4-та позиция и Sunsilk и Knorr сред първите 10. Dove, Lux и Sunlight са други имена на компанията в клуба на милиардерите.
Две марки на Pepsico – Lay’s и Pepsi, заедно с Nescafe и Indomie – много успешния бранд на Indofood в Азия и Африка – завършват челната десетка. Nestle, както и Downy, Palmolive and Sprite на P&G, са другите марки, които тази година се присъединяват към клуба на глобалните брандове, избирани от потребителите над 1 млрд. пъти годишно.
You will find more infographics at Statista