Fox Networks Group, подразделението на 21st Century Fox (FOXA), което контролира ефирните, кабелните и спортните канали на компанията, съобщава, че ще скъси рекламните паузи по време на някои от предаванията си до една минута или до два спота от 30 секунди, пише CNN Money.
Зрителите ще забележат разликата по време на някои спортни събития на живо (Fox не уточнява кои са те) и при кабелните телевизии, включително FX. Някои предавания в неделя вечер по телевизионната мрежа на Fox също ще включват новия формат.
Съобщението е един от примерите как традиционните телевизионни мрежи опитват да се конкурират в ерата на намаляващата зрителска аудитория. NBCUniversal обяви сходна мярка за намаляване на рекламите през март. TNT и TruTV също вече предприеха подобни ходове. „Бъркотията в индустрията е голям проблем и няма добър начин за излизане от нея. Всички трябва да бъдат креативни“, казва Брайън Уийзър, старши рекламен анализатор в Pivotal Research Group.
Не всички предавания по Fox или NBC ще възприемат новия подход и има добри основания за това. Уийзър казва, че двете тв мрежи могат да вземат повече пари за новите рекламни спотове, тъй като те няма да са толкова много. Той очаква, че малко рекламодатели ще проявят желание да плащат повече.
Но Уийзър допълва, че продажбата на по-малко реклами е добра отправна точка, особено ако тв мрежите продължат движението си в тази посока.
Не всички телевизии споделят този тренд. По време на презентацията на рекламната стратегия на CBS, президентът и главен изпълнителен директор на отдел „Приходи от реклама“ Джо Ан Рос разкритикува Fox и NBC.
„За разлика от тези, които са фокусирани върху бремето на рекламите, ние не смятаме, че те рушат телевизионния бизнес“, каза тя. Уийзър твърди, че стратегията на CBS има своите достойнства. Телевизионната мрежа е най-големият актив на компанията. Рекламодателите имат много причини да търсят ефирните телевизии, тъй като те имат по-голям обхват от всяко нещо, заключено зад купчина кабели.
Fox и NBC също имат ефирни мрежи, но разполагат с далеч повече кабелни телевизии от CBS. Уийзър отбелязва, че стратегията на последната може да се промени, ако се слее с Viacom, тъй като последната има повече кабелни телевизии от CBS.
Но при всички случаи традиционните тв мрежи трябва да намерят начини да задържат рекламодателите. Компанията Magna, която наблюдава тенденциите сред аудиторията, прогнозира, че продажбите на реклами на ефирните телевизии ще намалеят с около 2-3% в идните няколко години.
Дейвид Коен, президент на Magna за Северна Америка, очаква тв мрежите да продължат да изпробват варианти с рекламите, докато открият за какво са склонни да плащат рекламодателите и какво могат да понесат зрителите.
Например, в последно време тв мрежите в САЩ изпробваха за първи път 6-секундна реклама и „двойна кутия“, при която предаване и реклама вървят едновременно. Много телевизии разказаха тази седмица как използват данни, за да помогнат на рекламодателите да достигнат до зрителите.
„Ние всички сме обсадени от хиляди реклами и маркетингови послания на ден“, казва Коен и допълва, че рекламодателите трябва да намерят начин за пробив.