Японският производител на уиски Suntory Holdings ще спре да продава две водещи марки уиски заради недостатъчен производствен капацитет на фона на нарастващата популярност на този алкохол в страната и в чужбина, предадоха агенция Киодо и Франс прес.
Компанията уточни, че ще спре да продава от юни едномалцово уискито Hakushu 12 Years Old и блендирано уискито Hibiki 17 Years Old от септември. Компанията все още не е решила кога ще започне да продава тези марки отново.
Продажбите на другите продукти Hibiki и Hakushu с различна възраст ще продължат.
17-годишното Hibiki е японското уиски, което героят на американския актьор Бил Мъри е нает да рекламира във филма от 2003 година "Изгубени в превода".
Планираното спиране на доставките става в момент, когато японското луксозно уиски набира все по-голяма популярност в света заради качеството си, като продуктите Hibiki и Hakushu редовно печелят международни награди.
Недостигът на производствени мощности обаче се случва и заради неочакваното съживяване на местното потребление на уиски през последното десетилетие, като с изключителна популярност се ползва напитката уиски със сода.
Местните доставки на уиски са скочили над два пъти до 137 000 килограма през 2017 година спрямо 60 900 килограма през 2007 година, сочи японската асоциация на производителите на алкохоли напитки.
Suntory бърза да изгради новите си капацитети за производство на уиски, но компанията също така трябва да прецени бъдещото търсене, тъй като производството на уиски може да отнеме десетилетия.
Когато подновим доставките, искаме да сме сигурни, че имаме адекватни количества от тези продукти, така че да не се налага отново да спираме продажбите, каза говорителка на компанията.
/БТА/