Германският производител на спортни облекла Adidas отчете по-добра от очакваната нетна печалба за първото тримесечие след рязък ръст на продажбите в Китай и Северна Америка. Брандът Reebok обаче продължава да среща трудности, съобщава Ройтерс.
Каспър Рорстед, който стана главен изпълнителен директор през 2016 г. след серия от предупреждения за печалбата, постави по-силен фокус от предшественика си Херберт Хайнер върху подобряването на рентабилността на Adidas, която изостава зад по-големия си конкурент Nike.
Нетната печалба се е увеличила със 17% до 542 млн. евро, докато продажбите са се увеличили с валутно коригиран ръст от 10% до 5,55 млрд. евро.
Данните за нетната печалба задминават средната прогноза на анализаторите за 510 млн. евро в анкета на Ройтерс, но продажбите се оказаха малко под очакванията за 5,59 млрд. евро.
Adidas заяви, че продажбите са нараснали с 21% в Северна Америка, където завзема пазарен дял за сметка на Nike и Under Armour, и с 26% в Китай. Те обаче бележат спад от 16% в Русия. Продажбите от електронната търговия също са скочили с 27%.
Оперативният марж скача с 2 процентни пункта до 13,4 на сто - важен сигнал за инвеститорите, защото от години Adidas е значително по-малко рентабилен от лидера Nike.
През миналия месец Nike сигнализира, че очаква край на серията от спадове на приходите в Северна Америка. Най-големият производител на спортни обувки в света събира плодовете от усилията си с продажба директно на потребителите и фокус върху новите представяния.
Във вторник Under Armour обаче прогнозира по-голяма от очакванията загуба за второто тримесечие, харчейки сериозно за международно разширяване.
Adidas обяви още, че продажбите от губещия бранд Reebok са се понижили с 3% заради спадове в категориите тренировка и тичане, макар че е успял да се върне към валутно коригиран растеж в Северна Америка.
Adidas потвърди прогнозата си за 2018 г. за ръст на продажбите от около 10% през 2018 г. с оперативен марж между 10,3 и 10,5% спрямо 9,8% през 2017 г. Това обаче е под маржа на Nike от почти 14%.