Музикалната стрийминг услуга Spotify Technology отчете 45% скок на абонаментите в рамките на първото си тримесечие като публична компания. Но това не беше достатъчно, за да задоволи очакванията на инвеститорите, пише Bloomberg.
Книжата на компанията понижиха стойността си с 10% по време на следоборсовата търговия в сряда, след като Spotify обяви, че е достигнала 75 млн. премиум потребители за последното тримесечие. Въпреки че броят съвпадна с прогнозата на Spotify, това не беше растежът, който акционерите очакваха след силния дебют на компанията на борсата в Ню Йорк миналия месец.
Spotify се представя като доминантен играч на пазара на музикален стрийминг.
"Въпреки че основите изглеждат стабилни и Spotify отговори на своята прогноза, днешната реакция по време на следборсовата търговия може да бъде разгледана като корекция на очакванията“, коментира Рохит Кулкарни, анализатор в SharesPost.
Цената на акциите на компанията спадна до 153 долара по време на следборсовата търговия. Преди новините тя се радваше на ръст от 29% за последния месец.
"Понякога пазарът просто оглупява и търгува според собствената си инерция“, коментира главният финансов директор Бари Макарти в интервю.
Индустрията
Музикалният бизнес започна да се възстановява, а големият въпрос, свързан със Spotify, е доколко може да спечели от този възход.
До момента нито една музикална стрийминг услуга не е доказала, че може да генерира голяма печалба. Pandora Media е само малка част от този бизнес, докато другите големи музикални стрийминг платформи са собственост на технологични компании, които не разчитат на музиката, за да генерират печалба.
И все пак Spotify губи пари. Базираната в Стокхолм компания отчете оперативна загуба от 41 млн. евро за последното тримесечие при приходи от 1,14 млрд. евро.
Загубата не е толкова голяма, колкото се опасяваха повечето анализаторите. Spotify подобри своя марж на печалбата, като даде по-малко на правоносителите. Освен това планира да използва нарастващото си влияние, за да договори по-добри условия на сделките си през следващата година. Звукозаписните компании ще плащат на Spotify да им помогне да таргетират по-добре потенциалните слушатели, твърди Макарти.
Същевременно Spotify инвестира и в немузикални програми, като подкасти, с което откри нов фронт в битката си с Apple. Скорошният растеж на музикалното приложение на Apple предизвика опасения, че това може да ограничи популярността на Spotify.
Съоснователят и главен изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек подценява заплахата от Apple, както и тази от Amazon и YouTube. Засега той се радва на солидна преднина: Spotify е близо два пъти по-голяма от Apple Music, нейния най-близък конкурент.
„Не виждаме съществено влияние от конкуренцията“, коментира Ек по време на срещата си с анализаторите.