Производителят на шоколадови изделия Mondelez International е продал повече бисквити Oreo и шоколад Cadbury на нововъзникващи пазари през последното тримесечие, което показва нарастващия апетит за сладки изделия по целия свят, пише The Wall Street Journal.
Продажбите на Mondelez са се повишили с 5,5% до 6,77 млрд. долара, надхвърляйки очакванията. Акциите поскъпнаха с 1,6% до 39,63 долара.
"Продължаваме да наблюдаваме окуражителните тенденции към растеж, особено на нововъзникващи пазари", каза главният изпълнителен директор Дирк Ван де Пут. Mondelez генерира около 38% от продажбите си на нововъзникващи пазари като Бразилия и Индия.
Ван де Пут прекара последните месеци в заводите на Mondelez по целия свят, изучавайки бизнеса на конгломерата в чужбина. Той каза, че иска да надгради усилията на своя предшественик Ирина Розенфелд за повишаване на рентабилността, която изостава спрямо конкурентите на Mondelez.
От отчета се вижда, че Mondelez е плащал повече за някои суровини през тримесечието, но компанията очаква някои разходи, като например за какао, да паднат по-късно през годината.
Приходите в Северна Америка са спаднали с 1,3% до 1,63 млрд. долара, което основно се дължи на по-слабите продажби на дъвки. Mondelez притежава марките Trident, Stride и Dentyne.
В същото време бизнесът в САЩ показва признаци на подобрение, тъй като потребителското доверие се повишава.
През последното тримесечие маржът на оперативната печалба, която възлиза на 1,224 млрд. долара, е нараснал с 5,2 процентни пункта до 18,1%. Печалбата на акция се е увеличила с 51% до 62 цента за последното тримесечие.