Американските потребители помогнаха за силния старт на годината на модната компания Gucci. Приходите на италианската модна къща нараснаха с 38% през първото тримесечие на годината до 1,87 млрд. евро. Това съобщи корпорацията собственик на марката Kering, цитирана от Wall Street Journal. Като се изключат ефектите на силното евро ръстът е от 49%.
Основна причина за това са продажбите в Северна Америка и особено в САЩ, които се покачват с 64%. Резултатите отбелязват още едно тримесечие на бурен ръст за Gucci, която се превърна във втората по големина луксозна марка по продажби, изпреварвайки Hermès и водена единствено от Louis Vuitton.
В същото време компанията отчита един от най-големите си темпове на повишения, коригирано спрямо валутните ефекти, за последните три години.
Според главния финансов директор на Kering Жан-Марк Дюплекс Gucci е имала добро представяне сред потребителите при търговията на дребно както в универсалните магазини, така и онлайн.
В същото време Duplaix се опита да охлади очакванията, че Gucci ще може да поддържа подобни изключително силни темпове на ръст – мотив, повтарян многократно от ръководството на Kering преди публикуването на последните отчети. „С напредването на годината трябва да видим нормализиране на растежа“, заяви той.
Другите две големи марки на Kering - Saint Laurent и Bottega Veneta, отчитат значително по-ниски темпове на растеж, разширявайки пропастта между Gucci и другите марки на конгломерата. Приходите на Saint Laurent нарастват с 12% до 408 млн. евро. В същото време тези на Bottega Veneta се свиват с 6% въпреки ръста от 0,7% след елиминиране на ефектите от силното евро.
Цялостните приходи на Kering нарастват с 27% до 3,1 млрд. евро. Отчетът за тримесечието е първият път, в който конгломератът представя резултатите си без германската спортна компания Puma. През януари Kering обяви, че се разделя с по-голяма част от контролния си пакет в компанията, възнамерявайки да разпредели 70% от акциите на марката между акционерите си.