Германският производител на спортни стоки Puma стартира отлично фискалната година благодарение на силно търсене от Китай. През първото тримесечие чистата печалба скача с почти 36 на сто до 67,4 млн. евро, съобщи базираната в Херцогенаурах компания, цитирана от DPA.
Печалбата преди лихвите и данъците (Ebit) се покачва с почти 60% до 112 млн. евро. Приходите се повишават с 12,5 на сто до 1,13 млрд. евро преди всичко заради силното евро. Без да се отчитат валутните разлики ръстът на приходите е от 21,5 на сто, а в Азия - 35%.
Главният изпълнителен директор Бьорн Гулден твърди, че производителят на спортни стоки е регистрирал двуцифрени темпове на растеж във всички региони, но въпреки това той подчерта добрите резултати на концерна в Китай.
Неотдавна компанията повиши своите прогнози за цялата година. Сега за 2018 г. се очаква приходите да се увеличат с 10-12% (коригирани от валутните ефекти), а EBIT да достигне между 310 и 330 млн. евро.
Puma, чиито акции се сринаха през януари, след като френската компания майка Kering заяви, че ще разпредели бранда сред акционерите си, обяви през февруари планове за изплащането на еднократен дивидент от 12,50 евро на акция за 2017 г.
Германската компания, която продължава да изостава зад германския си конкурент Adidas и пазарния лидер Nike, съживи представянето си през последните години, фокусирайки се върху футбола, тичането и моторните спортове, както и върху продуктите си за жени, партнирайки си с известни лица като певицата Риана.