Тези дни обувките за баскетбол, тенис и бягане съвсем не са ограничени до игрищата и пистите, както името им може би подвеждащо намеква. Спортните обувки могат да бъдат открити навсякъде – от заседателните зали до модните подиуми, и компании като Nike и Adidas печелят милиарди, като захранват манията по маратонките, пише Statista.
С годишни продажби на спортни обувки на стойност 21,1 млрд. долара през 2017 г. (повишение спрямо 19,9 млрд. долара през 2016 г.) Nike запазва водещата си позиция на глобалния пазар на маратонки, въпреки че Adidas наваксва до известна степен изоставането си от американския гигант в спортната екипировка.
Германската марка е реализирала продажби на стойност 14,9 млрд. долара през 2017 г. и също постига ръст спрямо 10,7 млрд. долара година по-рано. Японската компания за спортни обувки и екипировка Asics заема трето място с продажби на стойност 3 млрд. долара, повишение спрямо 2,8 млрд. долара през 2016 г.
Германската марка Puma и американската Under Armour допълват топ пет с продажби от съответно 2,4 млрд. долара и 1 млрд. долара през 2017 г. Първата подобрява резултата си със 700 млн. долара спрямо 2016 г., а втората запазва продажбите на същото ниво като предходната година.
Nike се разраства от компания, лицензираща японски маратонки за американския пазар, и бързо развива собствената си марка през 70-те години на миналия век, когато се появяват някои от най-култовите й модели.
Интересното е, че някои от моделите, пуснати през 70-те години на миналия век, все още са сред най-популярните обувки на Nike днес. Пазарът на маратонки е уникален, тъй като постоянно се движи между иновациите и носталгията. Обувки, създадени през 70-те и 80-те години на миналия век все още се продават еднакво добре или в много случаи по-добре, отколкото обувки, създадени чрез най-модерни технологии, отбелязва Statista.
(За по-голям вариант на графиката натиснете върху нея) Графика