След появата на незаконните сваляния в интернет традиционният бизнес на музикалните лейбъли и издатели се срина в началото на този век. Компактдискът излезе в заслужена пенсия, а изтеглянето на музика не се оказва достатъчно мащабно, за да компенсира загубата в приходите. Музикалната индустрия не разполагаше с решения и се провали в битката за разработване на ефективни канали в дигиталната ера.
През последните години излъчването онлайн по поискване се очерта като възможно решение за болките на индустрията и след години на упадък музикалната индустрия се върна към растеж. Но въпреки че изглеждат като спасители на музикалната индустрия, стрийминг услуги, като Spotify, често са критикувани, че не плащат адекватно на артистите.
Графиката на Statista показва, че стрийминг услугите всъщност нямат голяма стойност за артистите. Съществува обаче съществена разлика между многото услуги, които се конкурират за парите на слушателите. Докато Spotify понастоящем реже от разходите си за лицензни такси, доставчици като Tidal или Apple Music предлагат по-високи ставки за песни на изпълнителите.
Statista