Световният боксофис постигна рекорд миналата година, но приходите в Северна Америка намаляват, сочат данни на Американската филмова асоциация, цитирани от CNNMoney.
Според доклада световният боксофис е постигнал рекордните приходи от 40,6 млрд. долара през 2017 г., което е повишение с 5% спрямо 2016 г.
Това е добрата новина за холивудските режисьори. Лошата новина е, че ръстът в света е бил потиснат от спадове у дома. Американският и канадският боксофис регистрират понижение от 2% спрямо рекорда от 11,4 млрд. долара през 2016 г. По-притеснителният спад за Холивуд обаче не е свързан толкова с боксофиса, колкото с броя на хората, които ходят на кино.
В САЩ и Канада са били продадени над 1,2 млрд. билета миналата година, което представлява спад от 6% спрямо предходната година. Причината боксофисът да не регистрира по-голям спад в приходите вероятно е свързана с растящите цени на билетите. Средната цена е нараснала с 32 цента до 8,97 долара през 2017 г., сочат данните от доклада.
На какво се дължи отливът на зрители? Един от „виновниците“ вероятно са онлайн видео услугите, чиито абонати в САЩ са се увеличили до 157 млн. души през 2017 г., ръст с 21% спрямо предходната година.
Въпреки спада миналата година 263 млн. души, или над три четвърти от жителите на САЩ и Канада, са ходили на кино поне веднъж в годината.
„Не е изненадващо, че броят на хората, които използват стрийминг услуги, расте главоломно. Но фактът, че преживяванията на големия екран остават важна част от забавленията, доказва, че независимо от конкурентните развлечения ходенето на кино е навик, който скоро няма да изчезне“, казва Пол Дергарабедиан, старши медиен анализатор в компанията ComScore.
Миналата година беше със смесено представяне за Холивуд, с огромни хитове в боксофиса като „Междузвездни войни: Последните джедаи“, „Крсавицата и звярът“ и „Жената чудо“, наред с най-лошия летен киносезон от 20 години насам.
Въпреки успеха на „Черната пантера“ от началото на 2018 г. боксофисът изостава с 4,6% спрямо същия период на предходната година, сочат данните на ComScore.