Шведската модна компания Hennes & Mauritz (H&M) отчете най-ниската си печалба за първото тримесечие от 16 години в резултат на натрупания инвентар от непродадени дрехи на стойност над 4 млрд. долара, предава Bloomberg.
Оперативната печалба се е сринала с 62% през трите месеца до края на февруари, с което се оказа под оценките на анализаторите, след като инвентарът се е разраснал до 17,6% от годишните продажби. Акциите поевтиняха с 3,8%, след като компанията предупреди, че намаленията ще бъдат по-големи това тримесечие заради останалите запаси.
„Сигналът за тревога отново идва от неотслабващото натрупване на инвентар“, коментира Крис Шавирас, анализатор в Bloomberg Intelligence.
Вече понижената прогноза на H&M за началото на 2018 г. бе подсилена от необичайно топлото за януари време в Европа, последвано от силния студ през февруари, което се отрази изключително негативно на модните търговци на дребно. Това принуди компанията да намали цените си още повече, за да изчисти инвентара си.
Миналия месец H&M прогнозира сравнимите продажби да спаднат тази година и да се завърнат към растеж през фискалната 2019 г. Търговецът на дребно добави нов бранд, наречен Afound, който ще продава дрехи от различни марки, включително H&M, с отстъпки. Освен това компанията открива нови три автоматизирани логистични центрове тази година, за да увеличи бързината си в доставките до магазините.
„Много от текущите ни инициативи дават добри показатели и резултати, макар че не са напълно приложени в достатъчно голям мащаб, за да имат решаващ ефект върху цялостните резултати“, заяви главният оперативен директор Карл-Йохан Першон във вторник. „Групата H&M ще постигне по-добри резултати за цялата 2018 г. в сравнение с предишната година“.
H&M заяви още, че започва онлайн продажби в Индия и въвежда H&M в услугата Tmall на Alibaba Group Holdings в Китай, както и други проекти.