Spotify пусна своята музикална стрийминг услуга в Южна Африка, с което отбеляза навлизането си на континента, където смартфоните набират сили бързо, а телекомуникационната инфраструктура се подобрява, предава Ройтерс.
Шведската фирма, стартирана през 2008 г. и в момента оперираща в над 60 държави, е най-голямата музикална стрийминг компания в света и се конкурира с услугите на Apple, Amazon.com и Google в тази област.
Стъпването на южноафриканския пазар се случва в момент, в който Spotify се подготвя за директно листване на акциите си на борсата в Ню Йорк, което ще позволи на инвеститорите и служителите да продават книжата си, без компанията да набира нов капитал или да наема банки от Wall Street, за да ѝ помогнат за IPO-то.
“Вярваме, че Южна Африка е страхотна държава за старт”, коментира управляващият директор на Spotify за Близкия изток и Африка Клаудиус Болър. По думите му в глобален мащаб Южна Африка е разглеждана като особено важен музикален пазар. Освен това компанията има желание да разшири дейността си и в останалата част на Африка, но Болър не разкрива в кои страни и кога ще се случи.
Увеличаването на свързаността в Южна Африка, подпомогнато от по-големите инвестиции в инфраструктура, както и от нарастващото ползване на кредитни карти и банкови сметки, привлече световните доставчици на музикален и видео стрийминг.
Музикалният пазар на стрийминг в страната е доминиран от играчи като Apple Music, Google Play, френската Deezer и Simfy Africa.