Веригата пицарии Domino’s Pizza залага на растеж както на вътрешния си пазар, така и в международен план, в момент, в който обяви, че мексиканският ѝ партньор във франчайза Alsea SAB е преминал границата от 1000 ресторанта. Всичко това е добър знак за експанзията на компанията в чужбина, обявиха нейни представители, цитирани от Wall Street Journal.
Alsea SAB, една от четирите големи публично търгувани компании за франчайз на Domino’s извън САЩ, от тази седмица вече има 1000 ресторанта в Мексико, Испания и Колумбия.
Това съвпадна с отварянето на 15-хилядния ресторант на Domino’s в глобален мащаб, обяви главният изпълнителен директор на компанията Джей Патрик Дойл в интервю.
В Мексико има около 700 ресторанта Domino’s. На този пазар марката се конкурира с Pizza Hut, Papa John’s и с Benedetti.
Domino’s все още има възможности за органичен растеж в САЩ, но и за увеличаване на технологиите, които използва.
“В момента употребата на технологии за дигитални поръчки расте много бързо в Мексико, но все още е малка част от бизнеса, който имаме на много пазари”, коментира Дойл. “Това са добри новини за растежа”.
Дойл, който се оттегля от поста в края на юни, от 1 юли ще бъде заместен от Ричард Алисън, президентът на Domino’s Pizza International.
Извън САЩ Domino’s е удвоила броя на своите ресторанти през последните 7 години до над 9200, а бизнесът ѝ расте с около 3-4% годишно, коментира Алисън. Но компанията вижда още възможности да расте в САЩ.
“Към момента това е най-големият пазар, на който оперираме - ние сме номер едно в САЩ - но все още продаваме една на всеки шест пици, които пристигат при потребителите всяка вечер”, коментира той.
Alsea, която управлява и ресторантите Burger King, кафенетата Starbucks и други брандове за хранене в Мексико и в чужбина, е оптимист за потенциала за растеж на текущите си пазари, но планира скоро да стъпи и в нови държави с Domino’s.