Не всичко е страхотно в Lego. Миналата година датският производител на играчки е претърпял първия си спад на продажбите и печалбата от 2004 г. насам, съобщава Financial Times.
Приходите на компанията са се свили с 8% до 35 млрд. крони (5,8 млрд. долара) през 2017 г., а оперативната печалба се е сринала с 16% до 10,4 млрд. крони (1,72 млрд. долара) спрямо година по-рано.
Резултатите подчертават най-голямото изпитание, пред което се изправя Lego, откакто частният производител на пластмасови строителни кубчета бе на ръба на финансов срив през 2003-2004 г.
Въпреки това най-печелившият производител на играчки в света заяви, че целта му е да стабилизира бизнеса си тази година. Lego все пак се опитва да покаже и положителни елементи в резултатите си за миналата година, заявявайки, че голяма част от спада на приходите се дължи на „изчистване на инвентара“. Компанията добавя, че глобалните продажби са останали без промяна и са приключили годината с възходяща тенденция.
„2017 г. бе предизвикателна година и като цяло не сме доволни от финансовите резултати“, заяви Нилс Кристиансен, новият главен изпълнителен директор след отстраняването на предишния ръководител. „Приключихме годината в по-добра позиция обаче. През декември потребителските продажби са се разраснали на седем от 12-те ни най-големи пазара и навлизаме в 2018 г. с по-добър инвентар“.
През 2018 г. компанията ще стабилизира бизнеса си и ще инвестира, за да генерира устойчив растеж в дългосрочен план, допълни Кристиансен.