Най-големият производител на бира в света Anheuser-Busch InBev отчете по-висока печалба от очакваното през четвъртото тримесечие след възстановяване на пазара в Бразилия и икономии от покупката на SABMiller през 2016 г., съобщава Ройтерс.
Производителят на Budweiser, Stella Artois и Corona каза в четвъртък, че очаква приходите и печалбата преди лихви, данъци, обезценка и амортизация да нараснат стабилно през 2018 г., приходите на хектолитър да се увеличат по-бързо от инфлацията, а разходите да останат под нивото ѝ.
Оперативната печалба се е увеличила с 21% през четвъртото тримесечие на годишна база до 6,19 млрд. долара, което е над средната прогноза в анкета на Ройтерс за 6,03 млрд. долара.
За годината компанията отчита оперативна печалба от 22,08 млрд. долара, което е с 13,4% повече спрямо предишната година, при приходи от 56,44 млрд. долара.
AB InBev бележи икономии за 381 млн. долара от придобиването си за близо 100 млрд. долара на най-големия си конкурент SABMiller. Така общите икономии от сделката достигат 2,1 млрд. долара. Компанията цели тази сума да стигне 3,2 млрд. долара, след като добави страни от Латинска Америка към пазара си и разшири покритието си на Африка.
Бразилската икономика се върна към растеж през 2017 г. след две години рецесия, безработицата спада, а продажбите на дребно се увеличат. Според AB InBev възстановяването е продължило през цялата година, с най-силни резултати през последното тримесечие, а оперативната печалба се е увеличила с 23,7%.
Мексико остава силен пазар за компанията с ръст на печалбата от 9,1% въпреки прекъсвания заради двете унищожителни земетресения в страната през септември и ураганите през лятото.
В САЩ обаче – най-големия пазар на компанията, AB InBev заяви, че Budweiser и Bud Light губят пазарен дял, макар че ценовите повишения и строгият контрол върху разходите са позволили оперативната печалба да се увеличи.
„Не сме доволни от пазарния си дял и работим здраво, за да балансираме дела ни с рентабилността“, каза AB InBev.
Акциите на AB InBev се търгуват на стойност 12 пъти по-висока от базисната печалба, сочат данни на Thomson Reuters.
Това е над резултатите на втория по големина производител Heineken, чиито маржове са по-ниски, и датския конкурент Carlsberg, който бе ударен от редица проблеми в Русия.