Продажбите на кубински пури са нараснали с 12% през 2017 г. и са достигнали рекорден оборот от 500 млн. долара благодарение на Китай, който продължава да стимулира луксозния пазар, предава AFP.
54% от износа е бил предназначен за Европа, следвана от Латинска Америка със 17% и Азиатско-тихоокеанския регион с 15%. Китай се класира на трето място сред страните потребителки на кубински пури с 24% нарастване на оборота, като отстъпва само на традиционните вносителки Франция и Испания.
„В Китай има търсене, на което трябва да отговорим, и можем да разчитаме на двуцифрен растеж в идните години“, каза Хосе Мария Лопес Инчаурбе, вицепрезидент на Habanos S.A, по време на пресконференция за началото на фестивала на пурите в Хавана.
Според него продажбите на пури са дали своя принос за растежа с 5% на пазара на луксозни стоки през 2017 г., а планираното производство за 2018 г. не е било засегнато от преминаването на опустошителния ураган Ирма през септември.
Според Леополдо Синтра, търговски вицепрезидент на Habanos S.A, успехът на кубинските пури „се дължи на стратегията ни да търсим потенциални пазари в Азия, Африка, Близкия изток и Южна Америка“.
Той съобщи също, че вътрешният пазар в Куба е постигнал растеж благодарение на притока на 4,5 млн. туристи в островната страна през 2017 г. Habanos S.A изнася в цял свят, но пазарът в САЩ продължава да е затворен заради ембаргото, което е в сила от 1962 г. насам.
„Когато ембаргото бъде вдигнато, ще бъдем подготвени да снабдяваме северноамериканския пазар“, уверява Синтра.
Заради особеностите на почвата, климата и качеството на работната ръка кубинските пури са смятани за най-добрите в света. Най-продаваните марки са Cohiba, Romeo y Julieta и Montecristo, притежавани от държавната компания Habanos S.A и от Altadis, чиято централа се намира в Испания, но е с британски капитал.