През 2017 година Honda е продала 43 ултрамалки бизнес самолета, което превръща компанията в най-големия доставчик на тези машини в световен мащаб, пише Nikkei. За сравнение, конкурентът "Чесна" е продал 39 самолета от модела Citation M2 през миналата година.
Японската компания записва значително повишение на продажбите - през 2016 година успя да продаде 20 самолета HondaJet, чиято цена е 4,5 млн. долара. През миналата година обаче продажбите се удвояват, благодарение основно на пазара в Северна Америка и Европа. Общо приходите от продажби достигат около 193,5 млн. долара.
Според данните на Honda около половината от продадените самолети през 2017 година са доставени на корпоративни клиенти, а другата половина - на физически лица.
Като цяло търсенето на малки самолети се свива през последните години в световен мащаб. Ултрамалките модели като HondaJet обаче започват да се търсят все повече. Тези самолети могат да превозават до 10 души, включително и пилота. Обикновено те се купуват от богаташи, за да се придвижват безпрепятствено между градовете.
Прави впечатление обаче, че и компании, включително и авиокомпании, обръщат поглед към такива модели.
По данни на базираната във Вашингтон асоциация на производителите на малки самолети през 2017 година в света са продадени 676 бизнес самолета. Спрямо 2016 година ръстът е от 1,3 на сто и всъщност секторът отчита ръст за първи път от три години.
Моделът ултрамалки самолети на Honda има седем пасажерски места и едно от предимствата му е, че двигателите се намират на крилата и има повече място спрямо конкурентите, при които двигателите са монтирани на тялото на самолета.