Американският производител на безалкохолни напитки Coca-Cola отчете по-висока печалба и продажби за тримесечието, след като продаде повече чайове, кафета и бутилирана вода с витамини, което изпрати цената на акциите ѝ с 2,4% нагоре, предава Ройтерс.
Органичните продажби, които не включват продължаващите усилия на компанията за рефранчайз на операциите за бутилиране, са нараснали с 6%, подпомогнати от търсенето на продукти като Georgia Coffee и водата с витамини Glaceau.
Нетните оперативни приходи са се свили до 7,51 млрд. долара от 9,41 млрд. долара година по-рано, най-вече заради помените в операциите ѝ по бутилиране. Въпреки това тя успяха да надмине средната прогноза на анализаторите за 7,36 млрд. долара според Thomson Reuters I/B/E/S.
Световните продадени обеми са останали непроменени, макар че тези в Северна Америка са нараснали с 1%.
Освен това компанията обяви, че трябва да плати такса в размер на 3,6 млрд. долара във връзка с промените в данъчното законодателство в САЩ, предава Ройтерс.
Coca-Cola отчете нетна загуба в размер на 2,75 млрд. долара, или 65 цента на акция, за четвъртото си тримесечие, завършило на 31 декември. Сумата е толкова голяма най-вече заради таксата.
На коригирана база компанията е спечелила по 39 цента на акция, надминавайки средната прогноза на анализаторите за 38 цента на акция.