McDonald’s маха чийзбургерите от менютата си Happy Meal в САЩ и свива размера на пържените картофи, сервирани в менюто Mighty Meal в рамките на нов глобален план за намаляване на калориите и предлагане на по-здравословна храна за децата, предава Ройтерс.
Обявените в четвъртък промени идват, след като най-голямата верига за бързо хранене в света за първи път наложи глобални ограничения за калориите, натрия, наситените мазнини и добавената захар в менюто Happy Meal, което възлиза на около 15% от продажбите в САЩ.
До 2022 г. McDonald’s цели поне половината от Happy Meal в drive-thru (при което клиентът прави и получава поръчката, без да напуска колата си – бел. ред.), ресторантските и дигиталните й менюта по света да съдържат 600 калории или по-малко, 10% калории от наситени мазнини, 650 милиграма натрий и 10% калории от добавена захар.
Американските ресторанти на веригата ще продължат да предлагат чийзбургери в Happy Meal при поискване, което би трябвало да накара клиентите да променят поведението си. Когато компанията направи същото с безалкохолните напитки в Happy Meal през 2013 г., някои клиенти преминаха на вода, мляко или сок, припомня Ройтерс.
McDonald’s съобщи, че ще намали калориите и натрия и в менюто си McNugget Mighty за по-големи деца, като свие наполовина порцията пържени картофи. Компанията добавя също така бутилка вода в менюто Happy Meal и предлага мляко с шоколад с цел намаляване на добавената захар.
В момента 28% от предлаганите комбинации в менюто Happy Meal на 20 големи пазара на McDonald’s отговарят на новите критерии. През юни 2018 г. McDonald’s в САЩ ще изпълни новите цели за калории, захар и мазнини и ще отговаря на 78% на изискванията за натрия.
В рамките на партньорството с организацията с идеална цел Съюз за по-здраво поколение McDonald’s работи също по планове за предлагане на повече здравословни варианти в Happy Meal при предястията, както и при плодовете и зеленчуците. Освен това ресторантите в Италия предлагат сандвич с печено пилешко месо в Happy Meal, в менюто в Испания са включени късчета ананас, а варената царевица е растителен вариант в Китай, Япония и Тайван.
Компанията, която в миналото си навлече критики заради използването на играчки за рекламиране на Happy Meal, планира да предлага книги като целогодишен заместител на 100 пазара до края на 2019 г. спрямо 20 днес.
McDonald’s не разкрива данни за продажбите на Happy Meal, но съобщи, че семейните посещения съставляват 30% от всички посещения на ресторанти на веригата в цял свят.