Продажбите на производителя на безалкохолни напитки и храни PepsiCo за четвъртото тримесечие надминават прогнозите на Wall Street, след като по-голямото търсене на продуктите на бизнеса със снаксове, в който влизат продукти като Doritos и Cheetos, компенсира спада на продажбите на подсладени напитки, предава Ройтерс.
Освен това PepsiCo обяви обратно изкупуване на акции за 15 млрд. долара и 15% увеличение на дивидента.
Органичните продажби на подразделението Frito-Lay нарастват с 5% през тримесечието, завършило на 30 декември, подпомогнати от търсенето на солени снаксове, включително Cheetos и Lay’s.
Органичните продажби на бизнеса с безалкохолни напитки в Северна Америка, който включва марките Mountain Dew и Gatorade, спадат с 3 на сто, след като американските потребители продължават да се отдръпват от подсладените напитки.
Общите приходи на компанията нарастват слабо до 19,53 млрд. долара, като надминават средната прогноза на анализаторите за 19,39 млрд. долара според Thomson Reuters I/B/E/S.
PepsiCo отчита нетна загуба от 710 млн. долара за периода в сравнение с печалбата от 1,40 млрд. долара година по-рано. Това е свързано с еднократното плащане на 2,5 млрд. долара във връзка с промените в данъчното законодателство в САЩ.
Като се изключат еднократните елементи, компанията е спечелила 1,31 долара на акция спрямо очакваните 1,30 долара на акция.