Сравнимите продажби на най-голямата верига ресторанти за бързо хранене в света McDonald’s са нараснали с 5,5% през четвъртото тримесечие, слагайки края на страхотна година за компанията, предава Ройтерс.
Данните задминаха прогнозите на анализаторите за повишение от 4,9%. В САЩ – най-големия пазар на McDonald’s, сравнимите продажби са скочили с 4,5%, което е малко над очакванията за 4,3%.
Нетната печалба на McDonald’s обаче възлиза на 87 цента на акция, сривайки се от 1,44 долара година по-рано, което компанията отдава на разходите за 700 млн. долара, свързани с новата данъчна реформа в САЩ. Без този еднократен ефект печалбата на акция на McDonald’s достига 1,71 долара на акция. Анализаторите предвиждаха 1,59 долара на акция.
Акциите на компанията поевтиняха с 0,4% в предпазарната търговия след новината.
Резултатите потвърдиха, че усилията за преструктуриране на McDonald’s вървят по план към края на годината – компанията сега отчита ръст на сравнимите си глобални продажби между 4% и 7% за всяко тримесечие през миналата година.
„2017 г. бе силна година за McDonald’s, тъй като потребителите реагираха на многото начини, по които се опитваме да направим изживяването им по-удобно и приятно“, заяви главният изпълнителен директор Стив Ийстбрук.
Цената на акциите на McDonald’s се е повишила с над 40% през последната година, след като веригата успя да обърне резултатите си по продажбите, актуализирайки менюто си и модернизирайки ресторантите си с киоски за самообслужване и маси със сервиране.
По-рано този месец McDonald’s представи ново меню в САЩ с продукти за по 1, 2 и 3 долара, като част от плана си да привлече клиентите обратно с по-ниски цени.
Приходите за четвъртото тримесечие са спаднали с 11% до 5,34 млрд. долара, макар че остават над прогнозите на анализаторите за 5,23 млрд. долара. Понижението бе очаквано и отразява продължаващата продажба на собствени ресторанти на франчайзи.