Веригата за доставки на пица Domino’s Pizza обяви финалите на X Factor за една от причините, които са ѝ помогнали да постигне силни продажби през Коледния период на Острова.
Domino's заяви, че е отчела 25% ръст на продажбите в събота, 2 декември, когато се е излъчил финалът на X Factor на Острова.
Веригата за доставка на пица заяви, че увеличението на продажбите по време на X Factor показва „нарастващата тенденция за комбиниране на поръчките със семейни развлечения", предава BBC.
През последните месеци бяхме свидетели на подобна тенденция - ресторантите пострадаха заради по-малкото потребление извън дома. Така например знаменитият готвач Джейми Оливър заяви по-рано през този месец, че ще затвори шест от своите 42 италиански обекта на Острова. Веригата за сандвичи Byron пък заяви, че може да затвори до 20 ресторанта като част от финансовия си спасителен план.
В същото време ресторантите, които предлагат храна за вкъщи, отчитат увеличение на продажбите.
През октомври италианският собственик на Ask и Zizzi – Azzuri, обясни ръста на приходите от 12,5 на сто именно чрез доставките чрез приложението Deliveroo.
Само 4,4 млн. зрители са включили телевизорите си за финала на X Factor, далеч от 19,4 млн., които са били пред екраните по време на пика на шоуто през 2010 г.
„Ние започваме все по-често да се занимаваме с готвене вкъщи, а не с хранене в ресторанта", каза изпълнителният директор на Domino's Дейвид Уайлд по-рано този месец пред BBC Radio 5. „Хората са щастливи да се хранят у дома, защото развлеченията вкъщи са много по-добри, отколкото бяха досега".
Компанията заяви, че заради силните си търговски резултати през последните 13 седмици на 2017 г. сега смята, че печалбата преди данъци за цялата година да е малко над сегашния диапазон от пазарните очаквания.
Приходите са нараснали с 18,2 на сто до 321,8 млн. паунда по време на 13-е седмици до 24 декември 2017 г., спрямо същия период на миналата година.
Продажбите в Ирландия и Великобритания са се увеличили с 10,1 на сто до 294,7 млн. паунда, като през периода са били открити 43 нови обекта.
В момента веригата управлява 1045 обекта във Великобритания, както и 145 магазина в пет други държави – Ирландия, Швейцария, Люксембург, Лихтенщайн и Швеция.