Американската компания Coca-Cola обяви в петък, че иска да събира и рециклира обем, равен на 100% от опаковките, които продава по света до 2030 г., съобщава WSJ.
Целта е част от инициативата за устойчивост, обявена от гиганта в безалкохолните напитки, наречена “World Without Waste” (Свят без отпадъци). Неправителствени и екологични защитни групи, например Greenpeace, критикуват Coca-Cola и конкурентите ѝ от индустрията за производството на милиарди пластмасови бутилки, които накрая свършват в сметища или водни обекти.
Coca-Cola заяви, че усилията ѝ ще включват инвестиции в по-ефективни опаковки, местни програми за рециклиране и възпитаване на потребителите. Компанията не разкрива колко очаква да бъдат разходите за постигането на тази цел, но заяви, че ходът ще доведе до бъдещи икономии. Coca-Cola каза още, че иска да произвежда бутилки средно с 50% рециклиран материал до 2030 г.
Компанията използва най-различни материали, включително стъклени бутилки, алуминиеви кенчета и картонени чаши, но заяви, че фокусът ще бъде най-вече върху пластмасата, която е обект на най-сериозни критики.
Инициативата бе представена няколко дни, след като McDonald’s обяви, че иска всички ресторанти от веригата да рециклират хранителните опаковки до 2025 г. Компанията иска и 100% от опаковките ѝ да бъдат произведени от възобновяеми или рециклирани материали или да бъдат сертифицирани от определени екологични групи.